czwartek, 13 czerwca 2013

kilka słów o tumblr

W dzisiejszej notce chciałabym powiedzieć coś o tumblr.

Tumblr.com jest platformą mikroblogową założoną w 2007 roku przed Davida Karpa. Najprościej mówiąc strona ta służy do blogowania. Tworząc wpisy mamy do dyspozycji kategorie: tekst, obrazek, klip wideo, plik dźwiękowy, link, cytat, dialog. Tumblr.com pozwala na obserwację blogów innych użytkowników oraz na reblogowanie i lubienie (oznaczane serduszkiem) ich wpisów. 

Na tumblrze możemy znaleźć wszystko. Obrazki typu inspiracje, gify z seriali i filmów, informacje na temat gwiazd (często są one nieprawdziwe, ale jednak pojawia się tam wiele ciekawych których nie znajdziesz na stronach typu pudelek), spoilery dotyczące seriali... I wiele innych rzeczy.


U góry macie prosty opis tumblr. Ja tutaj postaram się jak najprościej opisać krok po kroku jak zacząć ''blogować'' na tumblr :)

Krok 1.
Najpierw oczywiście należy założyć tumblr. Myślę, że to nie jest zbyt skomplikowane i strona jest także dostępna w polskiej wersji językowej. Uwaga! Nie wiem jak to będzie u was, ale u mnie rejestracja na adres e-mail z poczty o2 nie wychodziła.

Krok 2.
Na początku radzę zaobserwować kilka tumblr. Ciekawe 'perełki' można znaleźć w grupie na facebooku (Tumblr users), ale także wpisując po prostu interesujące nas rzeczy w google, np: glee tumblr.

Krok 3.
Na naszej tablicy (zwanej kokpitem) będą nam się wyświetlać zdjęcia, teksty lub cokolwiek innego dodanego na tumblry które obserwujemy. Chcemy żeby obrazek znalazł się u nas?



Wystarczy kliknąć na dwie strzałki, a potem zreblogować post. Dodatkowo możemy poserduszkować obrazek :)
Po lewej stronie mamy liczbę notek czyli sumę liczby reblogów i serduszek przy obrazku.


Na koniec chciałabym pokazać moje dwa tumblr:

gabbian
Mój pierwszy tumblr, założony w sierpniu 2012 roku. O czym jest? O serialach, o gwiazdach, o filmach..  Nie ma tutaj zbyt wielu inspirujących obrazków.



Mój drugi tumblr, założony w maju 2013 roku. Tutaj znajdują się obrazki w stylu tych widocznych na zdjęciu. 


Tumblrowi chcę jeszcze poświęcić przynajmniej dwie notki. Jedna będzie o wyglądzie, a druga o zdobywaniu followersów.
A wy macie tumblr? Dajcie link w komentarzu.



12 komentarzy:

  1. Muszę sobie w końcu tam konto założyć :3

    http://closertotheedge1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. kocham erbadoro <3 A.

    OdpowiedzUsuń
  3. niby to takie proste, ale ja nigdy nie umiałam ogarnąć co i jak:)
    tylko-diy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no bo to jest proste :D na poczatku moze wydawac sie trudne, ale kwestia paru dni i juz masz wszystko obcykane ;D

      Usuń
  4. JA TAK SAMO NIE UMIEM TEGO OGARNĄĆ:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też mam tumblra. Mam go od około 25 kwietnia. Codziennie dodaję sporo gifów i obrazów. Aktualnie mam 129 obserwatorów. :)
    Jeśli znalazłabyś troszkę czasu, by skomentować mojego bloga to bardzo proszę, bo przecież sama wiesz jakie to jest ważne. Odwdzięczę się tym samym :)
    http://modaprzemijastylpozostajex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. obserwacja=obserwacja
    napisz u mnie
    klaudia2304.blogspot.com
    i zostaw linka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety nie mam. Zawsze mat założyć sonie konto ale tak jakoś zapominam.
    zapraszam do mnie:

    estkka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń